Viva Göteborg

Hotell Avalon - en stolthet
För dig som tänker besöka Göteborg och letar efter en bra hotell i city, kan jag rekommenda Hotell Avalon. Här bor man, äter och lever som en kung...eller drottning...och läget är ju så centralt i Göteborg som det bara går att komma. Hotellet ligger liksom mitt emellan Kungsgatan och Avenyn. Avenyn känner du ju säkert till, Kungsgatan kan man för enkelhetens skull beskriva som stället där man...shoppar. Det är hursomhelst mitt i allt, mitten av mitten, som min gamla position på fotbollsplanen brukade kallas för.
Annars finns det gott om andra bra hotell i Göteborg, jag vet, för innan jag flyttade hit brukade jag och farsan regelbundet, kanske en tio, femton gånger om året, åka till Göteborg för att gå på Liseberg eller Universeum eller besöka Gothia Cup eller Partille Cup eller något annat skoj. Och ja, min pappa är från Göteborg men när han träffade mamma så bosatte dom sig i Malmö. Och sen när de skildes så hade pappa sitt jobb kvar i Malmö men han längtade efter Göteborg så därför åkte vi dit ganska ofta när jag var hos pappa.
Pappa är väl så mycket "urGöteborgare" man kan bli, född och uppvuxen i Majorna, själva arbetarklass-stadsdelen i Göteborg...ja, även "Haga" tillhörde ju denna kategori men det var längre tillbaks i tiden. Och min farfar han var faktiskt, tro det eller ej, spårvagnförare...så otroligt klassiskt Göteborg att det är helt sjukt, eller hur.